Bekijk deze pagina op desktop

Op de mobiele versie van deze brandguide zijn niet alle pagina's beschikbaar. Het volledige overzicht van deze brandguide kan het beste bekeken worden op desktop. Klik op de bovenstaande menu om de beschikbare mobiele pagina's te bekijken.

corporate Brandguide
corporate Brandguide
corporate Brandguide

Tone of voice

Bij Holland Casino vinden wij het belangrijk om duurzame en persoonlijke relaties op te bouwen, zowel met onze gasten als met medewerkers en stakeholders. Onze toon is open, eerlijk, verbindend en respectvol. Bij alles wat we communiceren bedenken we eerst wie op dat moment de doelgroep is en hoe hij of zij de boodschap leest.

Aanspreekvorm
Mondeling en schriftelijk spreken we onze gasten en (potentiële) medewerkers aan met ‘je’, want daar past een informele toon. Stakeholders spreken we mondeling en schriftelijk meestal aan met ‘u’, omdat dat contact vaak formeler is.

Digitaal <amp>&<amp> print
De algemene toon is bij alle communicatiemiddelen hetzelfde. Er bestaan wel verschillen in de schrijfwijze tussen digitaal en print. Digitaal scan je meer dan dat je leest: je wilt vaak snel de informatie vinden die je zoekt. Digitale teksten zijn dan ook helder en bondig geschreven, met een goede intro met de belangrijkste informatie bovenaan en betekenisvolle tussenkoppen.